islam da ensest ilişkinin serbest olması

(bkz: saçmalama mal)

edit: üç/beş ensest mahsülü veledi zina tarafından açılan başlıktaki giriler silinince başlık başıma kalmış. vatana millete hayırlı olsun.

(atlantis, 24.06.2010 10:56 ~ 23.08.2011 16:42)

(bkz: caps)

(baltawux, 24.06.2010 11:01)

(bkz: birşeylere saldırarak popüler olunması)

(uncle, 24.06.2010 11:01)

“size şunları nikahlamak haram kılındı: anneleriniz, kızlarınız, kız kardeşleriniz, halalarınız, teyzeleriniz, erkek ve kız kardeşlerinizin kızları, sizi emziren süt anneleriniz, süt kızkardeşleriniz ve karılarınızın anneleri, ve kendileri ile zifafa girdiğiniz kadınlarınızdan olan ve evlerinizde bulunan üvey kızlarınız. eğer üvey kızlarınızın anneleri ile zifafa girmemişseniz onlarla evlenmenizde size bir günah yoktur. sulbünüzden gelen (öz) oğullarınızın hanımları ile evlenmeniz ve iki kız kardeşi birlikte nikahlamanız da haramdır. ancak cahiliyyet devrinde geçen geçmiştir. şüphesiz ki allah gafur (çok bağışlayıcı) ve çok merhamet edicidir.” nisa suresi/23

yukarda ensest nedirin tanımını bulabilirsiniz. kuzenlerle evlenmek sapıklıkmış, vay anasını ya. sen istersen şöyle bi 1920 lere,1950 lere doğru bir araştır soyunu, köylere bir bak, bütün herkes birbirine akrabadır zaten.

edit: yukarda ensestin tanımı var derken, haram kılınanlarla girilen ilişki ensesttir ve de yukarda kuzen yer almadığı için islama göre bu ilişki ensest değildir demek istedim. yani islamiyet kuzenlerinizle nikahı haram kılmadığı için ensestin tanımında yoktur demek istedim.

şimdi burda laf anlatcam ama, ne dediğinden haberdar olmayana laf anlatmanın ne manası var.

(kısa winston softun son nefesi, 24.06.2010 11:06 ~ 29.06.2010 22:45)

(bkz: vay mal vay)

(atlantis, 24.06.2010 11:09)

kimin eli kimin götünde belli değil dedirtir.

(jameshetfield, 24.06.2010 11:11)

kuran’ı doğru yorumlamak için, arapça bilmek ve ilahiyat eğitimini tam almak ve beraberinde belli ilim dallarında uzmanlaşmak gerekirken, kıçı kırık birinin çıkıp bu konuda “gayet açık açık” demesi, klasik olacak ama” bilgi sahibi olmadan fikir sahibi olmak” kavramını hatırlatıyor. islam’da ensest ilişki serbest değildir, bu da benim “gayet açık” ifademdir.

(chicago, 24.06.2010 11:11)

benim annemle babam kuzen lan. vay anasını ensest bir ilişkinin meyvesiymişim de haberim yokmuş.

(yorgun amazon, 24.06.2010 11:27)

kuran’da akraba evliliğine(2.ve 3.dereceden) ‘ruhsat’ vardır lakin ‘teşvik’ yoktur. ordan, burdan, şurdan, sağdan, soldan, çaprazdan duyduğu lakırtıları, kendisinin yarım yamalak fikirleriyle de harmanlayan kişinin elbette sapla samanı karıştırması normaldir. son olarak da hatırlatalım:

“uzaktan, yani akrabanız olmayan ailelerden evlenin ki, çocuğunuz zayıf ve cılız olmasın”
h.z ömer

(gökçe, 24.06.2010 11:48 ~ 23:41)

yakında geleceğimiz nokta :
herifin annesi ile babası evli lan, yok artık, yuh. ensestoğlu ensest!

(hakkibulutun siyah noktalari, 24.06.2010 11:58)

-naber amcaoğlu ?
+bana amcaoğlu demen oldukça heyecan verici, kanım kaynadı
-obaaaaa
+al benden de o kadar.

(gubar ı gam, 24.06.2010 12:02)

ensest kelimesinin anlamını bilmemekten doğan komedi dans üçlüsü tadında tespit.

ensest, birinci dereceden akrabalarla olan cinsel ilişkiye denir. islam, çekirdek aile içerisindeki cinsel ilişkiyi kesin bir dille yasaklar. teyze, hala, amca vs gibi akrabalar arasındaki evliliğe dayalı cinsel ilişki konusundaki vaazı ise böyle değildir. şu halde ensest tanımı gereği, islamda enseste cevaz verilmez sevgili geri zekalılar.

cehalet, ısrarla, mazaret değildir.

(sofist tepen sokrates, 24.06.2010 12:43 ~ 16.07.2010 15:31)

(bkz: köyler)
(bkz: 20’li yıllarda istanbul)
(bkz: hepimiz ensest ürünüyüz)

cahil cühela söylemi.

sinirlenmeye gerek yok.

(merthh13, 24.06.2010 13:08)

islam’ın özgürlükçü bir din olduğunu görstermek üzere kullanılmayan bir argümandır.

neden?

e çünkü yasak bulunca “aha bu din zor ve yasakçı” demek, serbestlik bulunca “aha bak niye yasaklamamış” demek şeklinde işliyor mantık. süper tabii.

ha, bir de yanlış ifadedir ayrıca. kuzenler arası seks, ensest tanımının sınırlarına yakın da olsa, o sınırların içinde değildir.

(barba rossa, 24.06.2010 13:28)

ensest ilişki kısmen de olsa serbest bırakılmıştır kuran’da orası bir konu da, kimilerinin bahsettiğinin aksine ensest ilişkinin yasak olması insanları hayvanlardan ayıran bir olgu değildir. şöyle bir örnek vereyim; hayvanat bahçelerinde bonobo şempanzelerini göremezsiniz; çünkü tuttuğunu götüren bir hayvandır bunlar. ama anne ve oğul bonobo arası veya benzeri bir ensest durumu bu hayvanlarda kesinlikle görülmemektedir. ensest tabusu, kuvvetle muhtemelen, anomalili nesil doğurmamak için evrimleşmiş bir olgudur.

ensest deyince sadece ana oğulu falan ele alanlara da denilebilir ki, ortak genetik materyale sahip bireylerin çiftleşmesi sonucu otozomal resesif hastalıkların riskini artıracağı için kuzenler arası ilişki de ensesttir.

putları yıkan bir olguyu körü körüne, ilk emrini de gözden gelerek, yani okumayarak putlaştırmadan önce bir düşünürsek her şey çok daha süper olabilir.

(ksilofon, 24.06.2010 13:43 ~ 13:44)

ensest (yasaksevi), yakın akrabalar arasında gönüllü ya da gönülsüz cinsel ilişkidir. çoğu kültürde ensest bir tabudur.

ensest ilişki özellikle taraflardan birinin rızasına rağmen, zorla ve baskıyla ya da ödül ve kandırmayla ortaya çıktığında bir istismar konusu olarak görülmektedir. aile içi, ya da akrabalar arası ilişkilerden yararlanılarak gerçekleştirilen, bir tarafın açık istismarına dayanan cinsel ilişki ensesti kendi bağlamının ötesinde de bir suç durumuna getirmektedir. çünkü bu durumda ortaya çıkan cinsel istismar durumudur ve ensestin tabusal niteliği bu suçun/istismarın kolay ortaya çıkarılmasını, suçun cezalandırılmasını ve engellenmesini zorlaştırmaktadır.
http://tr.wikipedia.org/…
*
sen; cinsel ilişki, istismar ve benzeri durumlarla ensest kelimesinin algıdaki çirkinliğini al. sonra kuzen evliliğine verilen izni dile getirerek islamiyete bu algının çirkin yanını yamamaya çalış. -bu arada kuzenlerarası ilişkinin ensest olması ayrı bir soru- türkiye’de kuzen evliliğinin yaygın olduğu gerçeği bir yanda, evliliğin yakınlar tarafından bilinen sürekli bir birliktelik olduğu yani ne gizli cinsellik sebepli aldatmaların, ne de zorla yapılan istismarın söz konusu olduğu gerçeği bir yanda. bunları birleştirip düşünüldüğünde çok basit bir lekeleme mevzusu olarak gündeme gelmiş bir konudur bu.

fazla aşk-ı memnu izlemişsin. tefsir yazıyorum. sonra bir de ensesti araştır.

(identity, 24.06.2010 19:17 ~ 23:12)

(bkz: kafan çok güzel olmuş kardeş güle güle kullan)

(artiz ne arar la bazarda, 24.06.2010 19:39)

(bkz: sıkı durun tespitimle çığır açıyorum)

(mandalinaya parmağımı soktum parmağım şişti, 24.06.2010 19:40)

mümkün olabilecek durumdur. çünkü şöyle bir baktığımızda istesekte istemeksekte, hatta ve hatta kabullenmek zor gelse de islamın temelinde bir ensest ilişkinin bulunduğu gerçeği ile karşı karşıya kalmaktayız. sonucunda islamiyette ilk insanın hz. ademolduğuna ve hz. havva’nın da onun kaburgası altından doğduğuna inanılmaktadır.

bu veriler altında tüm insanlığında bu iki insandan oluştuğuna inanılan bir dinde ensest yasak mı değil mi tartışmaları yersiz olmaktadır. burada savunduğumuz kesinlikle şu değildir islam enseste izin verir. bu durum kişinin iradesine kalmış bir durum gibi gözükmektedir.

(mistermacu, 24.06.2010 20:06 ~ 20:11)

medeni kanunu aç oku cancağızım, kanunun ne kadarına izin veriyorsa islam daha fazlasına izin vermiyor, emin olabilirsin. hatta süt kardeşik müesesesiyle senin modern kanunundan daha katı kurallara sahip oluyor. öğrenmek lazım. din kurallarıyla yönetilmiyorsun hem, gücüne gitmesin yani. rahat olun, takılmayın bu kadar bu islamiyete. tercih meselesi değil mi? ülkende laiklik denen bir şey var, kanun var. sakin ol şampiyon…

(othmankhan, 28.06.2010 03:07)

(bkz: muhammed e tüm kadınların helal olması)

(elpinoras, 28.06.2010 03:09)

(bkz: adem ve havva)

(kin2002, 28.06.2010 03:10)

sözlüğün seviyesinin nerelere kadar düştüğünü gösteren, başlık sıçmak ya da gerizekalılıkla anlatılamayacak bir seviyesizliğin göstergesi.

(tozpembehayallerdenardakalantoz, 28.06.2010 03:10 ~ 14.01.2011 20:46)

zannedersem zamanında savaşlarda dul kalan kadınlar tecavüze uğramasın ya da köle olmasın diye böyle uygulama ortaya çıkmıştır. yani kuzeninizle evlenin ama sevişmeyin gibi yorumlanabilir. günümüzde geçerli olduğunu sanmıyorum.

(ozemirkan, 28.06.2010 03:14)

(bkz: @5337734)

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s